Alkar Hotel

Officiell kategori

8,7
Mycket bra
586 omdömen

Detta bekväma hotell, som återfinns i Sinj, är ett bra alternativ för familjer. Från denna egendom som ligger 100 meter från stadens centrum har du enkel tillgång till allt som den här destinationen har att erbjuda. Våra kunder har enkel tillgång till kollektivtrafiknätet. Våra kunder har 37 kilometer till flygplatsen. Från denna egendom är det 35 kilometer till hamnen. Boendet har totalt 55 rum. Detta hotell snyggades upp 2003. Wifi finns på anläggningen i sin helhet. Receptionen på detta boende håller öppet dygnet runt. Tyvärr finns inga rum för alla som valt detta boende med möjlighet till babysäng för de små. För att tillmötesgå gästers särskilda behov har denna handikappanpassade anläggning några rullstolsanpassade -1. Gäster som anländer med bil kan parkera på någon av anläggningens parkeringsplatser. Transfertjänsten finns att tillgå för gästernas bekvämlighet. Alkar är stolt över att kunna erbjuda ett urval av restauranger som serverar läckra kulinariska specialiteter. Anläggningens affärsfaciliteter är lämpliga för alla typer av företagsevenemang, seminarier, möten och konferenser. Gästerna kan njuta av ett brett utbud av smakfulla rätter som serveras på detta boende. Alkar kan komma att ta ut en avgift för vissa av dessa tjänster.

Faciliteter

Njut av utsikten från deras terrassen och trädgården, och dra nytta av deras gratis wi-fi. Hotellet har även conciergetjänster, bröllopstjänster och en tv i allmänt utrymme.

Gäster har tillgång till bland annat kemtvätt/tvättjänster, flerspråkig personal och bagageförvaring. Detta hotell har 2 konferensrum för olika typer av möten och events. Gäster har mot en avgift tillgång till flygtransfer tur/retur (tillgänglig dygnet runt) och transport till/från färjeterminal.

Avgifter & viktig information

Du ska betala följande avgifter på boendet:

  • Stadsskatt tas ut av staden och betalas på boendet. Skatten är säsongsbunden och gäller inte alltid året om. Undantag från skatten kan finnas. Kontakta boendet med hjälp av uppgifterna i bokningsbekräftelsen för mer information.
  • Stadsskatt: Från 1 oktober till 31 mars, 0.93 EUR per person, per natt för vuxna; 0.46 EUR per natt för gäster i åldrarna 12–17 år. Skatten gäller inte barn under 12 år.
  • Stadsskatt: Från 1 april till 30 september, 1.33 EUR per person, per natt för vuxna; 0.66 EUR per natt för gäster i åldrarna 12–17 år. Skatten gäller inte barn under 12 år.

Vi har listat alla tilläggsavgifter som boendet har upplyst oss om.

Följande avgifter och depositioner debiteras av hotellet vid incheckning eller utcheckning:

  • Avgift för flygtransfer: EUR 60 per fordon (enkel resa)
  • Avgift för husdjur: EUR 10 per husdjur per natt
  • Inga avgifter tas ut för servicedjur
  • Sen utcheckning är möjlig mot en avgift (beroende på tillgänglighet, beloppet varierar)
  • Avgift för extrasäng: EUR 25.0 per natt

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Bra att veta

  • Boendet erbjuder transfer från färjeterminal, flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet med uppgifter om ankomst 72 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Endast registrerade gäster är tillåtna på hotellrummen.
  • Boendet bekräftar att man infört åtgärder som utökad rengöring och gästers säkerhet.
  • Boendet rengörs med desinfektionsmedel.
  • Social distansering tillämpas; boendets personal använder personlig skyddsutrustning; gäster får handrengöringsmedel.
  • Varje gästrum står tomt i minst 24 timmar mellan bokningar.

Incheckningsinstruktioner

Receptionen är öppen varje dag från 06:00 till 22:00. Kontakta boendet minst 24 timmar i förväg med kontaktinformationen i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning. Om du planerar att ankomma efter 19:00 ska du kontakta boendet i förväg med kontaktinformationen i bokningsbekräftelsen. Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.

  • Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
  • Statligt utfärdat fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
  • Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
  • Gäster bör kontakta boendet i förväg för att boka spjälsängar.
  • Boendet accepterar kreditkort och kontanter
  • Boendet förbehåller sig rätten att reservera belopp på gästens kreditkort före ankomst.

Därför ska du välja Alkar Hotel

  • Närmaste flygplats: 48 km
  • Närmaste strand: ca. 33 km
  • Internet/Wi-Fi
  • Restaurang

Karta och avstånd

  • Närmaste strand: ca. 33 km
  • Avstånd till centrum: ca. 100 m
  • Smaka på lokala viner hos Putalj Winery: ca. 36 km
  • Kroatiens näst största stad, Split, med dess gamla stadskärna som är ett UNESCO världsarv: ca. 36 km
  • Split Flygplats: ca. 48 km (50m)
  • Zadar Flygplats: ca. 152 km (1h 40m)

Känn dig som hemma i ett av de 54 luftkonditionerade rummen med platt-tv. Med gratis wi-fi håller du dig uppkopplad och på rummet har du även kabel-tv. Badrummen har dusch och hårtorkar. Gäster erbjuds telefon och skrivbord, såväl som städning dagligen.

Alla visade rumsbilder är exempel. Inredning och storlek kan variera inom samma rumstyp. OBS: Var uppmärksam på att om du beställer ett boende i kategori ”economy” så kan denna typ avvika från våra generella rumsbeskrivningar. På flera hotell är ”economy” av lägre standard och/eller med annat läge och oftast hotellets billigaste rum (med eller utan fönster/utsikt).

Nedan har vi listat utvalda hotell- och rumsfaciliteter på Alkar Hotel. En del kan vara gemensamma och/eller mot avgift på plats eller höra till specifika rumskategorier.

  • Internet/Wi-Fi
  • Restaurang
  • Parkering/garage (ev. mot avgift)
  • Hotellbar

Observera: En del faciliteter, som t.ex. pool och restaurang, kan vara stängda utanför högsäsongen, och kan också innebära direkt betalning till stället (lågsäsongen är normalt sätt från oktober till och med april på de flesta resmål i södra Europa - förutom på vinterdestinationer som Madeira och Kanarieöarna). När det gäller Thailand råder nästan omvända förhållanden (där löper högsäsongen normalt från oktober till april) - dock kan det variera från resmål till resmål. Vi hänvisar till vår FAQ som vi rekommenderar att du läser igenom

Adress

Vrlicka 50
21230 Sinj

Koordinater

Latitude: 43.7046
Longitude: 16.6393

Recensioner från TrustYou

TrustYou hämtar data från flera olika sajter som ger ett samlat snittbetyg.

Så kan du resa

Hos Solfaktor kan du som kund se fram emot möjligheten att sätta ihop din semester precis som du vill. Det vill säga flexibelt avresedatum, reslängd och avreseflygplats. Naturligtvis är det också möjligt att enkelt boka endast hotell, om du vill ordna transporten till och från destinationen själv.

Information om aktuella flygrutter och flygtider finns i steg 2 i sökmotorn när du söker en resa.

På alla resor som inkluderar flyg och hotell har du också möjlighet att boka till en hyrbil eller en transfer tur och retur till ditt hotell. Vi erbjuder både privat transfer eller en delad transfer som kan ha flera stopp. Information om transfer samt kategorier och aktuella priser för biluthyrning kan också ses i de efterföljande stegen i sökmotorn. Priserna för biluthyrning gäller för hela vistelsen med upphämtning/återlämning i samband med ankomst/hemresa till och från vald ankomstflygplats.

Visa mer