Villkor för paketresor

1.0 Juridiskt ansvar

Solfaktor är en norsk firma och all produktion föregår från vårt norska kontor i Oslo. Solfaktor förhåller sig till de allmänna resevillkoren för paketresor samt paketreselagen. «Allmänna resevillkoren för paketresor» for resor bokat innan 1. juli 2018 finner du här «Allmänna resevillkoren för paketresor» for resor bokat 1.juli 2018 eller senare finner du här «Paketreselagen» finner du här Solfaktor är en researrangör, och resegarantin ställs genom Reisegarantifondet.

2.0 Vad är en paketresa?

Med en paketresa menas det som ligger i ordet: att man köper en resa bestående av flera element som tillsammans utgör ett paket. I paragrafen pakkereiselovens § 2-1 kan du läsa mer om detta. Elementen i en paketresa består av logi, transport och annan turisttjänst. En paketresa måste innehålla minst två av dessa element. I tillägg ska resan vara i minst 24 timmar eller innehålla en övernattning.

2.1 SOLFAKTOR paketresa

Våra paketresor är skapade genom en kombination av de bästa flygbiljetterna på beställningstidpunkten tillsammans med de bästa tillgängliga priserna på boende, exempelvis hotell eller lägenhet, transfer till/från hotellet samt hyrbil. Vår sökmotor finner automatiskt de bästa priserna som erbjuds av våra samarbetspartners. Vi har inga representanter på våra resmål och arrangerar inte utflykter eller informationsmöten.

2.2 Andra arrangörer

I vår sökmotor ser du inte bara resor producerade av oss, men också resor producerade av andra arrangörer. När du väljer en resa producerad av en extern arrangör övergår det juridiska ansvaret till den arrangör du handlar hos, och det är arrangörens regler och villkor som gäller. Du ser vilken arrangör det handlar om när du antingen har klickat dig in til sektionerna eller gjort en sökning i sektionerna. Vi tar inget ansvar för andra arrangörers villkor.

3.0 Beställning

3.1 Vem kan beställa?

  • Man måste vara 18 år för att beställa en resa hos Solfaktor. Personer under 18 år måste har tillåtelse från föräldrar/målsman för att kunna resa utomlands. Vi förbehåller oss rätten och frånskriver oss ansvaret om hotellet inte tillåter personer under 18 år utan vuxens sällskap. Kontakta Solfaktor på förhand.
  • Du måste ha en anknytning till Norden, genom att minst ett av dessa kriterier uppfylls. Resan går från eller till en flygplats i Norden. Minst en av de resande eller kontaktperson har bostad i Norden. Minst ett fungerande mobiltelefonnummer ska ha landskoden 45, 46, 47, 298, 299 eller 358. Om det inte föreligger en anknytning till Norden förbehåller vi oss rätten att avboka resan och debitera kortet en administrativ avgift på 500:- som går till åtgärder mot kreditkortssvindel.

3.2 Barn med på resan

  • Det är barnets ålder vid hemresan som skall uppges när du bokar. På grund av internationella säkerhetsbestämmelser, skall alla som har fyllt 2 år ha eget säte och måste därför ha barnbiljett.
  • Barnrabatt erbjuds till barn mellan 2 och 11 år i de fall där flygbolagen och hotellen har valt att erbjuda detta. Om detta erbjuds ser du barnpriset när du har gjort en bokning.
  • Priserna är baserade på att man själv beställer och betalar sin resa via vår hemsida.

3.3 Pass och Visum

Alla resande måste själv vara ansvariga för att ha ett giltigt pass och eventuellt visum. Passet måste i de flesta fallen vara giltigt i 6 månader efter hemkomst för resande utanför EU/ EES områdena. Resenärer som inte är nordiska medborgare är själva ansvariga för att kontrollera vilka pass- och visumregler som gäller. Svenska medborgare kan se pass- och visumregler här. Utländska medborgare rekommenderas att kontrollera med ambassaden eller konsulatet för resmålet vilka pass- och visumregler som gäller. Huvudbokaren är pliktlig att informera sina medresnärer om pass- och visumregler.

3.4 Reseförsäkring

Vi rekommenderar alla våra resenärer att teckna reseförsäkring för alla typer av resor.

3.5 Namn på biljetten

Du är själv ansvarig för att namnet i bokningen överrensstämmer med namnet som står i passet vid avresan. Som huvudregel är det inte möjligt att ändra namnet på flygbiljetten efter beställningen gjorts. Om namnändring tillåts av flygbolaget är det oftast mot en avgift. Har du många namn som gör att du inte får plats med alla så är det viktigast att du uppger det första förnamnet och alla efternamn.

3.6 Bagage

Bagage beställs vid beställning, De flesta flygsällskapen tar extra betalt för bagage. Kontakta vår kundservice för mer information.

3.7 Tillägg

Har du speciella önskemål i samband med din resa måste detta undersökas med flygbolaget, hotellet eller transferagenten i förväg. Vi kan hjälpa till med att undersöka om du har behov av exempelvis rullstol, specialmat, sätereservation, resa med djur, sportutrustning och assistans på resan. Vilka möjligheter som finns beror på flygbolaget/hotellet och transferagenten och vi kan därför inte garantera detta. Ta kontakt med vår kundtjänst för mer information.

  • Våra underleverantörer på transfer kan dessvärre inte garantera transport av rullstolar.
  • Barnsäte i transfer kan inte garanteras. Kostnad kan tillkomma.

4.0 Betalning

  • Vid beställning betalas en deposition på minimum 2000 kr pr person. I många fall där regulärflyg används blir man debiterad för det totala beloppet omgående.
  • När en bokad resa måste betalas beror på hur långt tid det är kvar till avresa och vilket flygbolag det är. Betalningstiden uppges vid beställning.
  • Resan måste betalas av Cresco, Collector, giro eller kort.
  • Eventuella kreditkortsavgifter kan tillkomma. Information om detta ges vid betalningen.
  • Du som kund måste sätta dig in i villkoren för de olika betalningsalternativen som vi erbjuder. Dessa villkor presenteras vid betalningsprocessen.

5.0 Biljett och information om din resa

Resedokument och information från Solfaktor blir skickat på e-mail och SMS, så det är viktigt att uppge mejladress och telefonnummer. Uppdaterat resedokument skickas på e-post till beställaren ca 1 vecka för avresa. Det är kundens ansvar att se till att Solfaktor har korrekt e-postadress som kontrolleras dagligen före och under resan, ändringar och annulleringar kan inträffa.   Tillgång till dina flygbiljetter/boardingpass får du när flygbolaget öppnar online incheckning eller på plats på flygplatsen.För mer information. Regler för check-in beror på vilken flygbolag som utför flygningen. Kontakta kundtjänst. Vi råder våra kunder att vara ute i god tid före avresan. Detta eftersom det kan vara köer i incheckning och säkerhetskontroller. På inrikesflyg rekommenderar vi att du är på flygplatsen minst 1 timme före avgång. På internationella flygningar minst 2 timmar före flygets avgång. Skall du utanför Europa rekommenderar vi att du är på flygplatsen minst 3 timmar före flygets avgång. Under resan eller inför hemresan rekommenderar vi att du kontrollerar de lokala regler flygbolagen har. Voucher för hotell och transfer finner du via en länk på ditt resedokument.

6.0 Ångerrätt

Vi vill göra er uppmärksamma över att ångerrättsparagrafen §19 inte gäller vid köp av resor. I ångerrättslagen §19 ges undantag för enskilda tjänster som leverantören åtar sig att leverera vid en viss tidpunkt eller inom en viss tid. Resetjänster faller under detta undantag och köp av biljetter på Internet kan inte «ångras» på samma sätt som med andra varor.

7.0 Ändring

7.1 Ändring av kunden

Paketresor bokade på solfaktor.se kan normalt inte ändras efter betalning. Detta beror på våra leverantörers villkor. Det finns emellertid vissa undantag. Om, enligt leverantörens regler, är möjligt att ändra eller avboka så ska en leverantörsavgift debiteras. Solfaktor tar också ut en avgift på 500 kronor per ändring per person. Kontakta Solfaktor för mer information. Om det är möjligt att byta datum, hotell eller lägga till en extra person, beror avgiften på flygbolag och hotell. I de fall där namnbyte är tillåtet är det flygbolagens regler och priser som gäller. Dessutom debiterar Solfaktor en avgift på 500 kr per ändring per person. I de fall där det är möjligt att byta hotell kan kunden göra det genom att använda en länk i resedokumentet “Byta hotell”. Prisskillnaden visas i sökningen. Ändring av destination är inte tillåten.

7.2 Rutt- och tidsändring från flygbolaget

Det noteras att flygbolag kan göra tidsändringar på sträckorna . I sådana fall kommer flygbolaget att erbjuda alternativa rutter. I vissa fall kommer flygbolaget att komma med alternativa resvägar på andra dagar. I vissa fall, om flygbolagen avbryter sina sträckor, kommer de att erbjuda återbetalning av flygresorna. Solfaktor ansvarar inte för dessa ändringar, men är skyldig att informera kunden om nya resetider. För ändringar av tidsavgångar från flygbolaget, informerar Solfaktor kunderna via den angivna e-postadressen. Kunden är ansvarig för att bekanta sig med dessa förändringar. Om kunden inte har tillgång till deras e-post på resan ska de kontakta Solfaktor för att bekanta sig med eventuella ändringar före och under resan.

7.3  Tekniskt fel eller prisförändring

I vissa fall kan det finnas en prisförändring på grund av tekniska fel eller andra förhållande. Då får du en återkoppling från oss inom 24 timmar efter beställning med ett nytt prisalternativ. Beställningen kan annulleras av kunden om du inte vill acceptera det nya priset.

7.4 solfaktor.se ansvar

Solfaktor ansvarar inte för eventuella kostnader för kunden till följd av ändringar som gjorts av flygbolaget eller där flygbolaget avbokar bokningen. I dessa fall försöker Solfaktor naturligtvis erbjuda alternativa vägar till kunden.

8.0 Avbeställning av resa

För våra olika typer av resor gäller följande villkor för avbeställning:

8.1 Paketresor med charterflyg:

  • Mer än 42 dagar innan avresa återbetalas det inbetalda beloppet minus en administrationsavgift och eventuellt avbeställningsskydd.
  • Mindre än 42 dagar och fram till 15 dagar innan avresa är det inbetalt belopp minus depositionen och eventuellt avbeställningsskydd som återbetalas.
  • Mindre än 15 dagar innan avresa är det ingen återbetalning.

8.2 Paketresor med reguljärflyg (bl.a. Norwegian och Ryanair)

  • De flesta flygbolagen kräver att researrangören utfärdar biljetter omedelbart efter beställning. När en flygbiljett har blivit utfärdad har researrangören en ekonomisk förpliktelse till flygbolaget. Om resenären avbeställer sin resa efter att flygbiljetterna har blivit utfärdade, måste SOLFAKTOR debitera resenären en avgift som motsvarar priset på biljetten. Avgiften varierar beroende på typ av biljett och beskrivs vid förfrågan. Det dras en avgift på minimum 500.- per person
  • För eventuel återbetalning av flygskatter tilkommer en administrationsavgift. Vid avbokning kommer du att informeras av Solfaktor.se hur mycket ersättning du får från flygbolaget.

  • Mindre än 15 dagar innan avresa är det ingen återbetalning.

8.3 Speciella avbeställningsvillkor för hotell

  • Vissa hotell har särskilda regler för avbeställning och ändringsavgifter för specifika rumspriser eller under vissa perioder på året. Om resenärerna avbokar ett hotell och Solfaktor har en ekonomisk förpliktelse till hotellet, måste Solfaktor debitera resenären med en avgift som motsvarar priset på hotellet. Avgiften redovisas på begäran.

8.4 Viktigt att notera / Särskilda villkor:

  • På flera av våra resor använder vi oss av reguljärflyg. Reguljärflyg kan kräva att researrangören utfärdar biljetterna i god tid före avresa. När en biljett har utfärdats har researrangören ett ekonomiskt åtagande till flygbolaget. Om resenären avbokar resan när biljetterna har utfärdas har Solfaktor rätt att debitera kunden en avgift som motsvarar priset på biljetten. Avgiften varierar beroende på vilken typ av biljett som är köpt som vi upplyser om vid förfrågan.
  • Att minska antalet resenärer är en ändring som kan påverka den totala paketpriset och priset per person som fortfarande ska använda sig av resan kan då stiga i pris. Kontakta kundtjänst för information.

  • Vid avbokning på grund av sjukdom / skada som täcks av vårt avbeställningsskydd: Se regler §8.5 .

  • Avbokning / ändring accepteras endast skriftligen per post. Detta måste genomföras av beställa via epost eller via SMS från det mobilnummer som är registrerat i ordning.

 

8.5  Avbeställningsskydd

8.5.1 Solfaktors avbeställningsskydd ger dig rätt att få pengarna tillbaka vid akut sjukdom eller annan allvarlig händelse som gör det omöjligt för Dig att genomföra resan. 1. Avbeställningsskydd erbjuds enligt Pakereselagen. 2. Avbeställningsskyddet gäller för den eller de personer som ingår på biljetten/resebevis. 3. Avbeställningsskyddet gäller endast före resans fastsatta avresetidpunkt och bara kostnader som inte kan tecknas av kundens övriga försäkringar. 4. Avbeställningsskyddet beställs och betalas samtidigt som resan. 5. Avbeställningen måste göras skriftligt (via mail eller sms) och skickas in till oss senast 24h innan avresa för att du ska kunna använda dig av ditt avbeställningsskydd. 8.5.2 Vad vi ersätter 1. Avbeställningsskyddet gäller för avbeställning av resa på grund av att Du, Ditt resesällskap, nära anhörig till Dig eller Ditt resesällskap drabbas av akut sjukdom eller olycksfall eller dödsfall. Med nära anhörig menas make/maka, sambo, barn, barnbarn, syskon, föräldrar, far- mor- och svärföräldrar. Sambos menas personer som är folkbokförda på samma adress och lever under äktenskapsliknande förhållande. 2. Avbeställningsskyddet täcker avbeställning vid större skada i den försäkrades bostad eller kontor. Skadan ska ha skett efter att försäkringen är betald. Skadanmåste dokumenteras med en polisrapport 8.5.3 Vad vi inte ersätter 1. Avbeställningsskyddet täcker inte en akut försämring av kronisk sjukdom då detta med stor sannolikhet kan inträffa under försäkringsperioden. 2. Avbeställningsskyddet gäller inte om du blir inlagd på sjukhus för behandling/operation som var avtalat innan bokningstillfället. 3. Avbeställningsskyddet gäller inte vid avbeställning i samband med graviditet, efter den 28:e veckan av graviditeten, eller annan följdverkan orsakad av graviditet eller barnafödande. 4. Avbeställningsskyddet täcker inte om syftet med förfaller. 5. Avbeställningsskyddet täcker inte rädsla för krig ,terror eller sjukdom. 8.5.4 Skadereglering 1. Solfaktor ska kontaktas omedelbart efter sjukdom/skada har konstaterats. Utanför våra öppningstider ska mail eller sms skickas. 2. Följande handlingar ska bifogas vid avbeställning: Avbeställning på grund av sjukdom/olyckshändelse måste dokumenteras av läkare (läkarintyg) där det framgår att resan inte kan genomföras på angiven tidpunkt. Den ska inneha läkarstämpel och signatur för att vara giltig. Dokumentationen rörande avbeställningsorsaken måste uppvisas senast 3 veckor efter avbeställningen är gjord. Vid avbeställning efter denna tidsbestämmelse betalas det inbetalda beloppet tillbaka med ett avdrag av avbeställningsskyddets kostnad och en administrationskostnad på 300 kr per person. Avbeställning på grund av större skada skall dokumenteras av polisrapport och/eller av försäkringsbolag.

8.6 Avbeställning utan frågor-skydd

Ibland händer saker som gör att man bara inte kan, eller bara inte vill resa. Om du skulle komma i den situationen är vårt avbeställningsskydd utan villkor en fantastisk vän i nöden. Vi frågar inte efter läkarintyg, og reglerna är enkla: vi frågar inte om nåt som helst! Det enda som behövs är att du avbeställer, så återbetalar vi hela resans pris, dock minus det du har betalat för avbeställningsskyddet och en självrisk. Du kan använda dig av avbeställningsskyddet om exempelvis…

  • Chefen säger att din semester tyvärr måste skjutas upp
  • Den person du beställde resan tillsammans med inte är den du längre vill resa med..
  • Det känns lite otryggt eller inte lika kul längre att resa bort
  • Det har hänt nåt på hemmafronten som gör att du hellre vill stanna hemma

8.6.1 Så här beställer du avbeställningsskyddet:

  • Avbeställningsskyddet ska beställas tillsammans med resan. Du kan inte beställa det senare.
  • Avbeställningsskyddet kan beställas för alla typer av resor, men vi återbetalar maximalt 20.000:- per person, och maximalt 50.000;- per beställning.
  • Avbeställningsskyddet kan inte beställas för gruppresor, eller vid resor där fakturan kommer från en extern leverantör, som vid charterresor.
  • Avbeställningsskyddet kan bara vara gällande för ett beställningsnummer, så vid en avbeställning av exempelvis ett av två par som har beställt var sin resa men ska resa tillsammans, och det ena paret väljer att avbeställa, ja så är det bara det paret som kan använda avbeställningsskyddet, med mindre bägga par har beställt det.

8.6.2 Så här använder du avbeställningsskyddet:

  • Avbeställning skall göras skriftligen till SOLFAKTOR och senast två timmar före avresa.
  • Avbeställningsskyddet slutar att vara gällande, om en passagerare inte kommer till den planerade avgången (no-show).
  • Hela resan ska avbeställas. Vi återbetalar inte delar av en resa, så du kan inte avbeställa exempelvis hotelldelen av resan eller din hyrbil, och heller inte returbiljetten med flyget.
  • När du avbeställer resan, återbetalar vi hela resans pris dock minus det du har betalat för avbeställningsskyddet och en självrisk. Självrisken kostar det samma som avbeställningsskyddets pris.
  • Eventuella extra avgifter eller kostnader för medresenärer omfattas inte. Om du exempelvis har beställt ett fyrbäddsrum, och en av de fyra resande avbeställer, kan priset per person bli högre för dom som reser – om det nya tresängsrummet nu också är högre.

8.6.3 Priser

Resans pris (per person inklusive flygskatt) Pris för avbeställningsskydd utan villkor samtidigt med resan (per person) Självrisk (per person)
Kr 1 – 2000,- Kr 195,- Kr 195,-
Kr 2001 – 5000,- Kr 325,- Kr 325,-
Kr 5001 – 8000,- Kr 425,- Kr 425,-
Kr 8001 – 12000,- Kr 595,- Kr 595,-
Kr 12001 – 15000,- Kr 680,- Kr 680,-
Kr 15001 – 20000,- Kr 780,- Kr 780,-

 

9.0 Hälsa och vaccinationer

9.1 Läkemedel

Enligt Schengenavtalet ska den som behandlas med läkemedel som klassificeras som narkotika och reser till ett annat land inom Schengenområdet presentera en förklaring på detta. För resor till länder utanför Schengenområdet rekommenderar vi att få ett skriftligt uttalande om receptbelagda läkemedel från en läkare på ett lämpligt språk.

9.2 Gravida

Information om graviditet och flygresor finns på de olika flygbolagens webbsidor.

9.3 Resor för funktionsnedsatta

  • Inga hotell på våra resemål uppfyller Norges Handikap forbunds krav. Solfaktor kan dessvärre inte hjälpa till med handikappsvänliga rum.
  • Resande som är beroende av rullstol kan kontakta oss på förhand så vi kan beställa assistans på flygplatsen. Våra leverantörer kan dessvärre inte garantera att det är plats för en rullstol i transferbussen, därför rekommenderar vi att du betalar för transport mellan flygplatsen och hotellet innan du beställer resan.
  • Det är väldigt viktigt att vid bokningstillfället ta reda på vad som gäller och vad din funktionsnedsättning kräver för att få en välfungerande resa. Tillgängligheten för funktionshindrade varierar stort mellan olika resmål. I de flesta fall är det svårt att få samma standard och anpassning som hemma på resmålet.

9.4 Europeiska sjukförsäkringskortet

Om du vistas tillfälligt i ett EES-land och är i behov av omedelbar hjälp ger avtalet dig rätt att få sjukvårdskostnader från den offentliga hälso- och sjukvården i hemlandet i enlighet med samma regler som de egna medborgarna. Kortet du måste ha är «europeiska sjukförsäkringskortet » och kan beställas från din in lokala hälsovårdsmyndighet. Vi påminner om att du ska fortsätta att ha försäkring då detta även omfattar privat hälsovård eller sådan återsändande av sjukdom.

9.5 Vaccinationer

Vi rekommenderar att du rådfråga din läkare / klinik för att avgöra vilka vacciner som krävs för det land / destination du ska.

10. No-Show (ej närvaro vid avgång)

  • Om du inte möter upp före avresa så kommer de återstående flygningarna att automatiskt avbokas av flygbolaget och det blir då ingen återbetalnig.
  • Om du inte checkar in på hotellet vid avtalsperioden eller rapporterar att du är sen, blir hotellet automatiskt avbokat och återbetalningsbeloppet återbetalas inte.

11.0 Överbokning eller stängt hotell

  • Situationer den resande måste räkna med kan uppstå emellantid, och som ligger utanför arrangörens kontroll eller som aviker från vad som kan anses förutsatt i avtalet. Till trots för fasta kontakt med våra hotellförbindelser, kan det ske att hotellet har överbokat, dvs hyrt ut fler rum än de egentligen har. Detta kan medföra att vi måste flytta dig till ett annat hotell. När sådana situationer inträffar får du inkvartering på ett motsvarande hotell/lägenhet.

  • Det kan förekomma att hoteller stänger tidigare än förväntat pågrund av lågsäsong. Detta kan medföra att vi måste flytta dig till ett annat hotell. När sådana situationer inträffar får du inkvartering på ett motsvarande hotell/lägenhet.

12.0 Reklamationer

  • Fel och misstag under resans gång måste först hänvisas till hotellet. Om de inte kan råda bot på situationen ska vårt hotelleverantör kontaktas per telefon så att de får möjlighet att lösa problemet under resans gång. Telefonnummer finns i ditt resedokument/hotellvoucher.

  • När kunden inte har försökt att lösa situationen på plats i kontakt med hotell och med vår hotellombud, förlorar kunden sin rätt att klaga efteråt. Hotell och arrangör har rätt att få möjlighet att rätta till brister under vistelsen.

  • Överklagandet skall vara skriftligt, helst via e-post.

  • Beräknad svarstid från Solfaktors reklamation är 4-6 veckor under lågsäsong och 6-8 veckor under högsäsong.
  • Reisegiganten AS är en medlem av «Reisegarantifondet» (vilket ger dig samma trygghet som svensk resegaranti ställd till Kammarkollegiet) så att du som kund har rätt att överklaga vårt beslut till Pakkereisenemda.

13.0 Hotellklassificering

  • Hotellklassificering för hotell är för att visa totalkvalitet, servicenivå, standard på mat och ett utval av faciliteter som är tillgängliga på de olika platserna. Klassificeringen i varje land varierar på grund av de speciella krav som är etablerat i landet. En officiell klassificering finns i varje land.

  • Klassificering för lägenheter är för att sybolisera en totalkvalitet, servicenivå, standard på mat och ett utval av faciliteter som är tillgängliga på de olika platserna. Klassificeringen i varje land varierar på grund av de speciella krav som är etablerat i olika länder.

  • Antal stjärnor i våra hotellbeskrivningar baseras på subjektiva kriterier från vår erfarenhet av egendom, inklusive kvalite och generell service. Vår ranking är inte alltid sammanfallande med den officiella rankingen.  Solfaktors speciella klassificering:

  • 2 stjärnor: Varierer mellan ett litet till medelstort komples som erbjuder basservice.
  • 3 stjärnor: Medelklass
  • 4 stjärnor: Högre medelklass med många faciliteter
  • 5 stjärnor: Den högsta standard som solfaktor.se erbjuder

14.0 Turistskatt

  • Många hotell, speciellt i södra europa har infört en turistskatt. Den resande står  själv för betalning av detta och betalar direket till hotellet.

15.0 Kvarglömda ägodelar

  • Reisegiganten är inte ansvariga för kvarglömda ägodelar på hotell/transferbuss/flyg/ flygplats osv. Kunden får själv kontakta hotellet, flygbolaget, transferleverantören eller flygplatsens hittegodsavdelning. Vid eventuell förlust av ägodel får privat reseförsäkning kontaktas.

16.0 Säkerhet och sekretess

  • Vi gör vårt bästa för att undvika fel. Om du fortfarande hittar brister i våra system, rutiner och andra faktorer som leder till att en resa är felaktigt prissatt eller inte kan genomföras, förbehåller vi oss rätten att annullera ordern och returnera betalningen.
  • Vid kortbetalning används säker SSL-kryptering.
  • Kortet kommer endast att användas för betalning vid tillfället och lagras inte i vår databas.
  • Vi har vidtagit noggranna försiktighetsåtgärder mot förlust och missbruk av information.
  • Vi använder inte cookies för att identifiera din användning av våra tjänster.
  • Vi kommer inte att sälja din e-postadress till tredje part.
  • Vi använder din personliga information för att skicka orderbekräftelse och viktig information om din resa. I vissa fall skickar vi ut mejl om kampanjer som till exempel rabatterade priser och presentkort. Detta skickas till den registrerade e-postadressen du har via oss.
  • För mer information om person integritet (GDPR), läs mer här.
annonse