Allmänna regler och villkor

INNEHÅLL

  1. VIKTIG INFORMATION
  2. BOKNING
    1. Vem kan boka?
    2. Namn på resenärer
    3. Resande med barn
    4. Resrutt och datum
    5. Betalning
    6. Viktig information för resande till USA
    7. Gruppbokning (fler än 9 personer tillsammans)
    8. Envägsbiljett
    9. Ångerfrist
  3. FLYGBILJETTER
    1. Utställning av flygbiljetter
    2. Flygskatter
    3. Resande på alla flygbiljettens sträckor – Ej använd utresa
  4. AVBESTÄLLNINGSSKYDD VID AKUT SJUKDOM
  5. AVBESTÄLLING UTAN FRÅGOR-SKYDD

  6. AVBOKNING
    1. Avbokning utan avbeställningsskydd
    2. Återbetalning av Skatter och flygplatsavgifter
    3. Avbokning på grund av akut sjukdom med avbeställningsskydd
    4. Vad solfaktor.se inte ersätter
  7. ÄNDRINGAR
    1. Ändring gjord av kund
    2. Rutt- och tidsändringar gjorda av flygbolaget
    3. Tekniskfel eller prisändring
    4. Solfaktor.ses ansvar
  8. OREGELMÄSSIGA HÄNDELSER I FÖRBINDELSE MED RESAN
    1. Separata biljetter
    2. Förseningar / inställningar av flygresan
    3. Förseningar till flygplatsen
    4. Force Majeure
  9. DIVERSE
    1. När du bör vara på flygplatsen
    2. Bagage
    3. Pass, visum, vaccinering
    4. Särskilda önskemål
    5. Barn som reser själva
    6. Lokala skatter
    7. Byte av flygplats under resans gång
    8. Villkor vid flygbyte mellan olika flygbolag som inte samarbetar
  10. Tillval
  11. HOTELL
  12. ANSVAR

1. VIKTIG INFORMATION

Det är viktigt att de här villkoren läses noga då det är avtalet mellan dig och solfaktor.se. Vid bokning av flygbiljett bekräftar du att du har läst och godkänt våra villkor.

OBS! Som huvudregel gäller att bokade och utställda flygbiljetter varken kan ändras eller återbetalas. Det är flygbolagen som sätter dessa regler och som vi måste följa.

Tillbaka till toppen

2. BOKNING

2.1 Vem kan boka?

Man måste ha fyllt 18 år för att göra en bokning på solfaktor.se. Resenären måste ha en koppling till Norden. Minst en av de resande eller betalningskontakt har bostad i Norden. Resande måste ha minst ett fungerande mobilnummer med följande landskoder: +45, +46, +47, +298, +354, +358 eller +299

2.2 Namn på resenär

Resenärers namn måste skrivas exakt som det står i passet vid avresedag. Det är normalt inte möjligt att ändra namn på flygbiljetter efter att de är utställda, även små skrivfel. I de fall detta är möjligt kommer eventuell merkostnad att debiteras dig. Om namnändring inte tillåts av flygbolaget måste nya flygbiljetter köpas. En flygbiljett är personlig och kan i utgångspunkt inte överlåtas till annan person. Enstaka undantag finns för resor med bl.a. SAS och Norwegian. Kontakta solfaktor.se för pris och regler i sådana fall.

2.3 Resande med barn

OBS! Om ditt barn fyller 2 år under resan måste solfaktor.se kontaktas för manuell bokning. Vissa flygbolag erbjuder bassinet för barn under 1 år på vissa interkontinentala flygningar. För att få detta måste man normalt skicka en förfrågan till flygbolaget i förväg. Kontakta solfaktor.se för mer information.

Om barn under 12 år skall resa ensamma måste man kontakta flygbolaget för assistans. Sådana bokningar kan inte göras på vår hemsida och du måste kontakta solfaktor.se för manuell bokning. Detta gäller även för barn i åldern 12-15 som reser ensamma behöver hjälp.

På grund av nya säkerhetsbestämmelser från juni-2006 måste man ansöka till flygbolaget om du vill ta med ett barn under 2 år. Detta beror på att flygbolagen har begränsat antal syrgasmasker och flytvästar för barn ombord på flygen. I undantagsfall finns det en risk att du kommer att meddelas av flygbolaget att det inte är möjligt att ta med barn under 2 år efter att bokningen är bekräftad. I sådana fall kontaktar solfaktor.se dig och hjälper dig med en alternativ bokning. solfaktor.se ansvarar inte för om priset på en ny resa är högre än det redan bekräftade priset.

2.4 Resplan och datum

Det är på ditt ansvar att dubbelkolla att datum, resväg och eventuella mellanlandningar är korrekta enligt dina önskemål innan du bekräftat köpet. Biljetter bokade hos solfaktor.se är vanligtvis biljetter som inte kan ändras eller återbetalas. Dessa regler fastställs av flygbolagen. Du är själv ansvarig för att resehandlingar (pass / visum / vaccinering etc) är korrekta utifrån på destination och varje stopp längs vägen.

2.5 Betalning

Det totala belopp som anges på bokningen inkluderar: flyg, skatter och eventuella tilläggsprodukter ex. försäkring som beställts.

Efter din bokning är klar tas du till betalningssidan. Du har flera alternativ för betalning inklusive kreditkort och betalkort. Endast betalning via betalkort är kostnadsfri.

Vi ber dig vara uppmärksam på att du har begränsad tid efter det att bokningen görs att utföra betalningen. Normalt har du ca 1 timme på dig att betala. Information om tidsfrist för betalning kommer upp på hemsidan efter att bokningen bekräftats.

Först när hela beloppet betalats garanteras resan/priset. När resan är betald ställs biljett ut automatiskt och flygbolagens regler för ändring och avbokning aktiveras.

solfaktor.se kan inte hållas ansvarigt för att enskilda flygbolag kan komma tillbaka med budskapet att platser inte finns på flyget eller att priset inte är tillgängligt. I sådana fall kommer du bli kontaktad av oss med alternativ.

Vi vill göra dig uppmärksam på att vi tar ut en bokningsavgift när bokningen görs via telefon med vår kundtjänst.

2.6 Viktig information för resenärer till eller via USA

Alla svenska medborgare som reser till USA. eller som har mellanlandning i USA måste ha maskinläsbart pass. Om du inte har detta måste du skaffa ett visum från den amerikanska ambassaden i förväg.

Dessutom skall alla passagerare registrera sig på en webbplats (Electronic System for Travel Authorization – ESTA) i förväg. Detta måste göras minst 72 timmar före avgång.

ESTA registrering görs på blanketten i länken her.. Om du inte har gjort det inom föreskriven tid riskerar du att bli nekad ombordstigning eller inresa till USA. När du har fått ett tillstånd så gäller det i 2 år. Om du ändrar ditt pass måste göra ESTA-registreringen igen.

Anmälan måste göras av alla svenska medborgare med maskinläsbara pass. Dessutom måste registrering göras av alla medborgare i länder som omfattas av undantag från viseringskravet (Visa-Waiver Program). Info hittar du her..

Vi ber dig också notera att passet måste vara giltigt minst 6 månader efter utresedatum från USA. Även om du får ESTA-registreringen godkänd så är detta inte en garanti för inresa i USA. Det slutliga beslutet fattas av immigrationsmyndigheterna vid ankomsten i USA. Du måste ha ett visum för inresa till USA om du

Vi uppmanar alla resenärer att vara på flygplatsen i god tid och minst 3 timmar före avgång. Inställelsetid för hemresa kan variera från 2-4 timmar. Vi ber att dig kontrollera detta med det berörda flygbolaget på din destination.

Bagage till USA: De flesta flygbolag tillåter bara en väska som väger max 23 kg utan kostnad när du reser till / från / via USA.

För väska nr 2 måste du betala en avgift. Priser / regler fås på flygbolagets hemsida eller genom att kontakta solfaktor.se.

Vissa flygbolag tillåter fortfarande två väskor på 23 kg vardera. Information om detta finns antingen på flygbolagets hemsida eller genom att kontakta solfaktor.se Se mer information under avsnitt 8.2

Har du endast köpt en inrikesbiljett i USA ingå ej bagage.

Observera att bagage som checkas in till eller via USA kan öppnas och kontrolleras av amerikanska myndigheter. Man får inte låsa sitt bagage med nyckel eller kod då du i så fall riskerar att få ditt bagage uppbrutet för kontroll. I sådana fall är du själv ansvarig för skada på resgods. solfaktor.se frånskriver sig ansvar för alla krav gällande detta. Bara om du har TSA-godkända lås på ditt bagage kan du låsa det.

2.7 Gruppbokningar (fler än 9 personer reser tillsammans)

Om fler än 9 personer reser tillsammans på samma rutt / dag kan detta inte bokas på vår hemsida. Detta anses vara en gruppbokning och särskilda regler gäller. Bland annat måste pris fås på begäran från flygbolaget. I sådana fall måste kunden skicka e-post till: grupper@reisegiganten.no.

2.8 Enkelresa

Om du reser till länder utanför EES-området måste du i de flesta fall ha en returbiljett. Om du köper bara en enkelbiljett kan du nekas att resa från avreseort, stoppas vid landning eller av immigrationsmyndigheterna i det land du ska till. Eventuella extra kostnader som kan uppkomma på grund av detta är på ditt ansvar.
Du är ansvarig för att kontrollera med respektive lands ambassad / konsulat vilka regler som gäller för inresa.

2.9 Ångervecka

Vi ber dig notera att distanshandelslagens ångerveckor inte gäller vid köp av flygbiljetter på internet. I distanshandelslagen ges undantag för enskilda tjänster som åtar sig att leverera vid en viss tidpunkt eller inom en viss tid. Resetjänster faller under detta undantag och köpa av biljetter på Internet kan inte «ångras» på samma sätt som med andra varor.

Tillbaka till toppen

3. FLYGBILJETTER

3.1 Utställning av flygbiljetter

Biljetter kommer i de flesta fall att utfärdas automatiskt och debiteras ditt kreditkort när du har bekräftat din resa. I vissa fall utfärdas biljetter manuellt av oss. Detta sker under våra öppettider. I de flesta fall kommer dina biljetter utfärdas som elektroniska biljetter (e-biljett). Det betyder att du får ett resedokument till den angivna e-postadressen efter att betalningen är registrerad hos oss.

3.2 Flygskatter

Flygbolagen förbehåller sig rätten att ändra flygskatter mellan bokningstillfälle och utställande av biljett. Detta kan bero på valutaförändringar eller att flygbolaget höjer sina bränsletillägg. Bränsletillägg tillkommer ofta som en del av flygskatterna och när de ändras så ändras också flygskatterna. Flygbolagens bränsletillägg är sällan eller aldrig åtebetalningsbara. Se 5:2.. För små förändringar (+ SEK 20 per passagerare) absorberar vi ändringarna. Vid stora förändringar kommer vi att kontakta dig i förväg.

3.3 Resa i flygbiljetternas tidsordning – Ej använd utresa

Observera att biljetter är giltiga för de resor som anges på biljetten (pappersbiljett eller elektronisk biljett). Från avreseorten via eventuella mellanliggande landningar till slutdestinationen. Priset är baserat på de regler som gäller för det aktuella priset och de resor som visas på biljetten. Flygbiljetter är inte giltiga om de inte används i den ordning som de bokats i. Vi ber dig också vara uppmärksam på att om du inte möter upp/kommer till avgång på utresan kommer biljetten i de flesta fall biljetten automatiskt att annulleras och du kommer inte att kunna utnyttja returbiljett. I sådana fall måste kunden köpa en ny biljett.
Vissa flygbolag har undantag från denna regel. Kontakta solfaktor.se för information.

Tillbaka till toppen

4. AVBESTÄLLNINGSSKYDD VID AKUT SJUKDOM

OBS! Endast för resor som startar i de nordiska länderna

Flyg som bokas hos solfaktor.se kan normalt inte ändras och återbetalas inte. Vi rekommenderar dig att köpa avbeställningsskydd vid akut sjukdom. Om du inte vill ha denna kan denna avlägsnas lätt genom att trycka på «Ta bort» i bokningen.
Avbeställningsskyddet måste bokas samtidigt som du bokar flyget. Det är inte möjligt att boka avbeställningsskydd efter att biljetter utfärdats. Beställda avbeställningsskydd återbetalas ej.
Pris på avbeställningsskyddet är SEK 245:- per person för resor värda mindre än SEK 4000:- (exklusive flygplatsskatter). För resor som är dyrare än SEK 4000:- (exklusive flygplatsskatter) debiteras 6% av biljettpriset per person.

Tillbaka till toppen

5. Avbeställning utan frågor-skydd

Ibland händer saker som gör att man bara inte kan, eller bara inte vill resa. Om du skulle komma i den situationen är vårt avbeställningsskydd utan villkor en fantastisk vän i nöden. Vi frågar inte efter läkarintyg, og reglerna är enkla: vi frågar inte om nåt som helst!

Det enda som behövs är att du avbeställer, så återbetalar vi hela resans pris, dock minus det du har betalat för avbeställningsskyddet och en självrisk.

Du kan använda dig av avbeställningsskyddet om exempelvis…

Så här beställer du avbeställningsskyddet:

Så här använder du avbeställningsskyddet:

 

Priser

Resans pris (per person inklusive flygskatt) Pris för avbeställningsskydd utan villkor samtidigt med resan (per person) Självrisk (per person)
Kr 1 – 2000,- Kr 195,- Kr 195,-
Kr 2001 – 5000,- Kr 325,- Kr 325,-
Kr 5001 – 8000,- Kr 425,- Kr 425,-
Kr 8001 – 12000,- Kr 595,- Kr 595,-
Kr 12001 – 15000,- Kr 680,- Kr 680,-
Kr 15001 – 20000,- Kr 780,- Kr 780,-

Tillbaka till toppen

6. AVBOKNING/CANCELLERING

6.1 Avbokning / cancellering utan avbeställningsskydd

Vid avbokning/cancellering av flygbiljetter är det flygbolagets regler som gäller för återbetalning. Normalt återbetalas ingenting för biljetter som bokas på solfaktor.se.

6.2 Återbetalning av Skatter och flygplatsavgifter

Vid eventuella återbetalning av flygplatsskatter tillkommer en avgift om SEK ​​100:- per person. På inrikes resor är en del av flygskatten moms på flygresan. Om ingen återbetalning av biljetten föreligger återbetalas ej heller moms. Vissa flygbolag har inkluderat bränsletillägg i flygskatterna och ingen ersättning utgår för detta om flygbiljetten inte används. Därför får man inte alltid hela flygskatten vid en avbokning. Vid avbokning kommer du att informeras av solfaktor.se om hur mycket som ersätts av flygplatsavgifter.

6.3 Avbokning vid akut sjukdom med avbeställningsskydd

Om du måste avboka resan på grund av akut sjukdom gäller följande:

6.4 Vad avbeställningsskydd mot akut sjukdom inte ersätter

Tillbaka till toppen

7. ÄNDRINGAR

7.1 Ändring gjorda av dig

Flyg som bokas med solfaktor.se kan normalt inte ändras efter utfärdandet av biljett. Detta enligt flygbolagets regler. I vissa fall är dock detta möjligt mot en avgift som fastställs av flygbolaget och solfaktor.se. Du måste kontakta solfaktor.se för eventuell begäran.

7.2 Rutt- och tidsändringar från flygbolag

Observera att flygbolagen kan ändra både rutter och tider. Flygbolaget kommer i dessa fall med en alternativ rutten. I vissa fall kan flygbolaget komma att erbjuda en alternativ resväg andra dagar. I vissa fall om flygbolagen lägger ned sina rutter så kommer de endast erbjuda återbetalning av köpta biljetter. solfaktor.se kan inte hållas ansvarigt för dessa ändringar men vi skyldiga att informera dig om de nya restiderna. Vid tidtabellsändringar från flygbolaget kommer solfaktor.se informera dig uppgiven e-postadress. Du är ansvarig för att bekanta dig med dessa ändringar. Om du inte har tillgång till din e-post på resa måste du kontakta solfaktor.se eller flygbolaget lokalt för att bekanta dig med eventuella förändringar längs vägen eller hemresa.

Det bör noteras att vissa flygbolag kan ha dålig uppdatering av platser och priser på sina flygplan och kan komma tillbaka med ett meddelande till oss inom 24 timmar att platsen inte finns till angivet pris på angivet flyg. Detta händer mycket sällan, solfaktor.se kommer omedelbart meddela dig om detta.

7.3 Tekniskfel eller prisändring

I ett fåtal tillfällen kan det förekomma en prisändring på grund av antingen tekniska fel eller andra förhållanden. Man vill då få bli kontaktat av oss inom 24 timmar efter att beställning med ett nytt prisalternativ. Beställningen kan då avbeställas av kunden, om man inte önskar att acceptera det nya priset.

7.4 Solfaktor.ses ansvar

solfaktor.se kan inte hållas ansvariga för eventuella kostnader som uppstår för dig som följd av ändringar från flygbolaget eller om flygbolaget ställer in flyget. solfaktor.se kommer i dessa fall naturligtvis att försöka erbjuda alternativa resvägar för kunden.

Tillbaka till toppen

8. OEGENTLIGHETER I SAMBAND MED RESAN

8.1 Separata biljetter

Observera att om du köpt separata biljetter och missar anslutning på grund av förseningar / inställda flygningar eller ändrad rutt från flygbolag är varken solfaktor.se eller flygbolaget ansvarigt. Detta görs på din egen risk och i de flesta fall måste du köpa nya biljetter. Exempel: Du har köpt en separat flygning inrikes och utrikesresan på solfaktor.se. På grund av förseningar på inrikes flyg hinner du inte med utrikesflyget. Du ansvarar då för kostnader för en ny biljett. Det är möjligt att sådana kostnader omfattas av din reseförsäkring. Vid behov kontakta ditt försäkringsbolag.

8.2 Förseningar / inställda flygningar under resans gång

Förseningar och inställda flygningar under resan kan solfaktor.se inte hållas ansvarigt för. I sådana fall måste du kontakta flygbolaget. Krav på ersättning för kostnader måste riktas till flygbolaget direkt eller ditt försäkringsbolag.

8.3.Förseningar till flygplatsen

Solfaktor.se ansvarar inte för kostnader och skador i samband med förseningar som uppstår till flygplatsen.

8.4 Force Majeure

Solfaktor.se ansvarar inte för inställda resor på grund av händelser som omfattas av force majeure. Detta innebär: Strejk, krig, miljö-och naturkatastrofer eller liknande händelser på eller i närheten av din destination.

Tillbaka till toppen

9. DIVERSE

9.1 När du bör vara på flygplatsen

Vi råder våra kunder att vara ute i god tid före avresan. Detta eftersom det kan vara köer i incheckning och säkerhetskontroller. På inrikesflyg rekommenderar vi att du är på flygplatsen minst 1 timme före avgång. På internationella flygningar minst 2 timmar före flygets avgång. Skall du utanför Europa rekommenderar vi att du är på flygplatsen minst 3 timmar före flygets avgång. Under resan eller inför hemresan rekommenderar vi att du kontrollerar de lokala regler flygbolagen har.

9.2 Bagage

Flygbolagen har olika regler för hur mycket baggage man kan ta med utan extra kostnad på sin resa. En del flygbolag tillåter inget incheckat baggage överhuvudtaget. Vikt och mått som är tillåtet för baggage varierar efter destination och flygbolag. Det är beställarens ansvar att undersöka de aktuella regler som gäller för den valda resan, till den valda destinaitonen. Finn information om detta vid att kontakta solfaktor.no.

Bagage till USA: De flesta flygbolag tillåter bara en väska som väger 23 kg fritt när du reser till / från / via USA.
På inrikesresor inom USA och Canada är det som regel inte inkluderat incheckat baggage i biljettpriset.

Observera att bagage som checkas in till eller via USA kan öppnas och kontrolleras av amerikanska myndigheter. Man får inte låsa sitt bagage med nyckel eller kod då du i så fall riskerar att få ditt bagage uppbrutet för kontroll. I sådana fall är du själv ansvarig för skada på resgods. solfaktor.se frånskriver sig ansvar för alla krav gällande detta. Bara om du har TSA-godkända lås på ditt bagage kan du låsa det.

Bagage inrikes i USA: Har du endast köpt en inrikesbiljett i USA ingå ej bagage.

9.3 Pass, visum, vaccinering

Du ansvarar för att ha giltigt pass. visum och ev. vaccinationer för ditt resmål. Detta gäller även alla mellanlandningar. Vissa länder kräver att passet är giltigt minst 6 månader efter hemkomsten. Vi vill särskilt påpeka att resenärer till eller via USA måste ha maskinläsbart pass och registrera sig på en särskild webbplats minst 72 timmar före avgång. (Se mer info under punkt 2.6)

9.4 Särskilda behov (platsreservation / specialkost / rullstol / specialbagage. etc.)

Om du har speciella önskemål i samband med din resa måste detta begäras från flygbolaget. Vi kan hjälpa dig att fråga flygbolaget om till exempel specialkost, platsreservation, resa med husdjur, assistans, sportutrustning eller registrering av bonuspoäng. Om detta är möjligt beror på flygbolagens regler och vi kan inte garantera detta. Om din resa beror på om du får denna bekräftelse kan den inte göras online på vår hemsida utan bör bokas manuellt hos vår kundservice.

Vi ber dig notera att det inte sker automatiskt platsanvisning på de flesta flygningar och om ni reser flera tillsammans rekommenderar vi att du kontaktar solfaktor.se för att kontrollera om det är möjligt att reservera platser för alla resenärer tillsammans.

9.5 Ensamresande barn

Om resa bokas för barn att resa ensam (passagerare under 18 år) måste detta anges vid beställning. Dessutom behöver vi bekräftelse från föräldrarna. Detta måste faxses till faxnummer +47 21 09 50 01 direkt efter att bokningen är gjord.

9.6 Lokala skatter

Vi ber dig notera att på vissa flygplatser (t.ex. i Asien. Afrika och Sydamerika) måste man betala skatt vid incheckningen utöver de som ingår i biljetten.

9.7 Byte av flygplatsen under resans gång

Flygbolag erbjuder ofta förbindelser som omfattar utbyte av flygplats längs vägen. (T.ex. landa på Heathrow flygplats och resa från Gatwick flygplats i London). Du är ansvarig för att ta dig mellan flygplatserna och du måste ta med ditt bagage själv. Utgifter för buss / tåg / taxi måste du täcka själv.

9.8 Villkor vid flygbyte mellan olika flygbolag som inte samarbetar

När du köper en samlad resa av oss som ett «paket» där det är ett eller flera flygbyten mellan två eller flera flygbolag som inte samarbetar gäller speciella villkor. Dessa får du specificerat under beställningsprocessen som utökade villkor som måste läsas innan du kan gå vidare i beställningen.
Vi ger garanti för dina rättigheter om det är ändringar, förseningar eller avbokningar av den första flygningen, vilket leder till att det inte är möjligt att nå ditt flyg vidare.

Att checka in ditt baggage till din slutdestination är inte möjligt. Vid flygbyte måste du gå till ankomsthallen, hämta ditt baggage och gå till avgångshallen för att checka in på ditt nästa flyg.

Vid förseningar eller avbokningar måste du kontakta oss på nödtelefon +4721095002 eller SMS +4748357756 med det samma du får information om din nya avgångstid, så försöker vi snabbast möjligt att ordna en plats på en alternativ flygning om förseningen gör att du inte skulle hinna ditt flyg vidare.
Vid stora förseningar ger vi ersättning och täcker dina utgifter till nödvändigt hotell och mat enligt EU regulation 261/2004.

9.9 Gravida

Information om graviditet och flygresor finns på de olika flygbolagens webbsidor.

Tillbaka till toppen

10. Tillval

Under din bokningsprcess har du möjlighet att lägga till de tilläggsprodukter vi säljer. Servicepaket, Avbeställning utan frågor försäkring, avbokningsskydd, konkursskydd, Vinn din resa med Sunny, Din resa via SMS, specialbagage, hund eller katt på resan, extra hjälp. Den tillvalsprodukt man lagt till kan inte återbetalas.

Tillbaka till toppen

11. HOTEL

När du bokar hotell på vår webbplats använder vi en extern leverantör av hotellinnehåll. Frågor om bokningar, speciella önskemål, avbokning eller klagomål skall riktas direkt till deras kundtjänst. För klagomål gällande hotell vill solfaktor.se gärna ha feedback från dig. Detta hjälper oss att kontinuerligt utveckla en bättre produkt och att välja god service partner.

Tillbaka till toppen

12. Hyrbil

Vi använder oss av hyrbilsleverantören RentalCars.com när du bokar hyrbil på vår hemsida. Vi eventuella frågor, speciella önskemål, avbokningar eller reklamationer ska detta tas direkt med Rental Cars på tlf: 0047-21 95 51 41.

Tillbaka till toppen

13. ANSVAR

Solfaktor.se använder en mycket avancerad sökmotor för att söka i de globala bokningssystemen. Flera system måste samordnas för att få till en bokning. Vi reserverar oss därför ekonomiskt eller på annat sätt mot att du får fel information om bokning, priser, skatter eller avgifter. Om fel mot förmodan skulle inträffa kommer kundtjänst att kontakta dig för att hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Solfaktor.se ansvarar för och kommer att ersätta direkta ekonomiska förluster som skulle uppstå som en följd av vårdslöshet av solfaktor.se sida. Solfaktor.se har inget ansvar för indirekta eller följdskador som kunden kan drabbas av.

Vid användning av hotell och hyrbil är ansvaret helt på våra partners sida.

 

Vi på solfaktor.se önskar dig en fantastisk resa!