Frågor & svar

>

Om SOLFAKTOR

  • Hur kan jag kontakta kundservice?

    Om du önskar hjälp är du välkommen att kontakta oss på vår kundservice via mail eller telefon.

    Telefon: 0771 990 907

    E-post: post@solfaktor.se

    Våra öppningstider är:

    • Måndag  – Fredag: 10.00 – 12.00 och 13.00 – 15.00
    • Lördag  – Söndag, samt norske helgdagar: Stängt

    Gäller dina funderingar en ändring eller avbeställning måste du kontakta vår kundservice via mail, gäller det köp av tilläggsprodukter som exempelvis bagage, säte eller andra frågor är du välkommen att ringa till oss.

    Kontakta SOLFAKTOR omeddelbart om ett akut problem uppstår.
    Om du upplever problem med ditt hotell eller transfer under din resa, måste du kontakta antingen Solfaktor eller hotell/transfer agenten direkt. Telefonnummret står på ditt resedokument/voucher.

     

  • Vad är SOLFAKTOR?

    SOLFAKTOR är både en resebyrå och en reseöperatör. Dvs., vi vidareförmedlar andra arragörers paketresor och vi arrangerar samt säljer våra egna.

    En SOLFAKTOR-paketresa är sammansatt av de billigaste flygbiljetterna på beställningstidspunkten, tillsammans med de bäst tillgängliga priserna på hotell/lägenhet, transfer till/från hoteller samt hyrbil. Vår sökmotor hittar automatiskt de bästa priserna från våra samarbetspartner.

    Tack vare goda priser och avtal med flygbolag, charteroperatörer och hotell, kan vi ofta erbjuda våra resor till väsentligt bättre priser än om du sätter ihop resan på egen hand.

    Reisegiganten AS är arrangör av SOLFAKTOR-resor.

    Vad är skillnaden mellan SOLFAKTOR och andra charterresor?

    • Vi har inga representanter på våra resmål, och arrangerar inga utflykter eller informationsmöten.
    • Våra resor är flexibla på antal resedagar. Man kan beställa resor från 2 dagar till långtidssemester.
    • Urvalet av resmål är mycket bredare än vanliga charteröperatörer; både storstad, skidor, exotiska samt typiska sol & bad-resor
    • På de flesta av våra resmål kan man beställa transfer mellan flygplats och hotell. På några få resmål måste transfer ordnas av den resande själv.
    • Våra resor är i stort sett endast med reguljärflyg eller lågprisbolag./ Ibland köper vi säten av chartersällskapen på deras charterflyg.

    Vad är likheterna mellan en charterresa och en resa med SOLFAKTOR?

    • Som andra reseoperatörer är vi pliktiga till att ge resegaranti, dvs., att tryggheten är densamma. Resegaranti innebär att Reisegiganten AS har pengar på spärrat konto hos Reisegarantifonden i Norge vid eventuell konkurs.
    • Många av våra resor går ofta till samma resmål som charterbolagen.
    • Hotellen på vår resmål är allt från väldigt enkel standard tilll lyxklass. Standarden på hotell är generellt enklare på våra resmål än vad man förväntar i Skandinavien.
    • På hotell med All-inclusive kommer denna service att variera i förhållande till hotellets standard.

     

     

     

  • Var hittar jag villkor och regler?
annonse