Frågor & svar

>

Betalning och biljett

  • När och hur får jag mina biljetter?

    När du köper en paketresa:

    Omedelbart efter beställning får du din bokningsbekräftelse / resedokument, i detta dokument har du tillgång till voucher av hotellet, transfer och hyrbilen. Flygbiljetten kommer att bifogas i “Good Travel” e-post ca. en vecka före avgång.

    Om ditt flyg är med Ryanair är det viktigt att checka in hemifrån på Ryanairs hemsida eller via deras app. Boardingkort ska visa fram på flygplatsen, antingen i pappersform eller via den elektroniskt appen. Om boardingkortet inte kan visas fram debiteras en hög avgift vid incheckningen till flygplatsen.

    Vid köp av endast flyg:

    Omedelbart efter beställning får du din bokningsbekräftelse / resedokument, det är din flygbiljett. Längs till höger om “flygavgång” hittar du flygbolagets beställningsnummer som används för incheckning, antingen online eller på flygplatsen.

    Det är viktigt att du skriver ut alla dina resedokument, läser dem noggrant och tar med dem på resan.

    Trevlig resa!

     

  • När måste resan betalas?

    Några paketresor måste betalas i sin helhet med kort vid beställning, men på de flesta paketresor måste depositum betalas omeddelbart och resterande belopp ca 42 dagar förr avresa. Om resan beställs mindre än 42 dagar förr avresa, måste hela beloppet betalas på en gång.

    Endast flyg måste betalas senast 30 minuter efter beställning.

  • Måste vi ha med biljett/resedokument till flygplatsen?

    Ja, du måste ha med följande:

    • Resedokument från solfaktor/biljett för flygresan
    • Hotellvoucher
    • Transfervoucher
    • Hyrebilvoucher

    Kom ihåg att skriva ut alla dina resedokument, läs dem noga och ta med dem på resan!

    God resa! :-)

  • Jag har betalat med faktura från Collector men vill betala med kort istället. Kan jag göra det?

    Ändring av betalningsalternativ efter man har valt  faktura kan göras fram till 1 vecka.

    Ring oss så kan vi ta emot kortbetalningen via telefon. Vi annullerar fakturan hos Collector så snart kortbetalningen är genomfört.

    Telefon: 0771 990 907

    Mandag – Fredag: 10:00 – 12.00 og 13.00 – 15.00
    Lørdag – Søndag: Stengt

  • Jag har betalat med faktura från Collector, är betalningen bindande?

    Ja, betalningen är bindande på exakt samma sätt som vid betalning med kort eller nätbank. Collector betalar oss omeddelbart för din resa, och du betalar fakturan du mottar från Collector på mail eller i posten.

annonse